January 27th, 2015

Oamenilor le sunt necesare 11 saptamani pentru a trece peste o despartire si 18 luni pentru a depasi episodul unui divort, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii americani.

Un nou studiu, realizat pentru a descoperi efectele pozitive ale unei despartiri, a aratat ca sunt necesare trei luni pentru a trecere peste dezamagirea unei relatii esuate, informeaza dailymail.co.uk.

Cercetatorii americani, care au publicat studiul in The Journal of Positive Psychology, au descoperit ca sunt necesare 11 saptamani pentru a simti efectele benefice unei despartiri.

Gary Lewandowski si Nicole Bizzoco de la Monmouth University, New Jersey, au chestionat 155 de persoane care au trecut printr-o despartire in ultimele sase luni. Ei au descoperit ca 71% dintre cei chestionati au inceput sa vada intr-un timp relativ scurt efectele pozitive ale despartirii.

Lewandowski si Bizzoco au aflat ca persoanele au inceput sa se simta mai bine cu sine si sa dezvolte strategii puternice privind viata lor dupa cele 11 saptamani.

Totodata, acest studiu s-ar putea aplica in cazul persoanelor care au avut relatii de scurta durata.

Un alt studiu, care a cercetat refacerea emotionala a cuplurilor dupa un divort, a aratat ca durata necesara pentru depasirea acestui episod a fost mult mai mare.

Site-ul de matrimoniale Fifties.com a descoperit ca sunt necesare 18 luni pentru a trece peste un divort, ceea ce reprezinta de sase ori mai mult fata de timpul estimat de Lewandowski si Bizzoco.

Acest lucru poate fi urmare a faptului ca mariajul este considerat un angajament mult mai serios. Astfel, unul din sase utilizatori chestionati in cadrul acestui studiu a afirmat ca i-a fost dificil sa se descurce cu esecul unei casnicii.

De asemenea, 43% dintre persoanele chestionate au precizat ca au simtit un sentiment de eliberare in momentul in care au divortat, iar 31% au spus ca au trait un sentiment de tristete.

0
January 27th, 2015

Femeile aloca zilnic 4:24 de ore pe zi pentru activitatile casnice si barbatii doar 2:05 ore, iar in centrul acestor activitati, cu o durata zilnica de 1:13 ore, se afla pregatirea hranei, asezarea mesei si spalatul vaselor, potrivit unui studiu al Institutului National de Statistica.

Cel mai putin timp pentru ingrijirea gospodariei si familiei il aloca elevii si studentii (1:03 ore), dar si patronii (1:40 ore). Persoanele cu un nivel de instruire superior se ingrijesc de gospodarie, in medie, 2:48 ore zilnic, cu 31 de minute mai putin fata de cele cu studii medii. Cei care au absolvit cel mult gimnaziul petrec cu activitati casnice 3:22 ore zilnic.

Persoanele necasatorite consuma cel mai putin timp pentru activitatile casnice, 1:41 ore in medie pe zi, comparativ cu cei cu alte stari civile si in special cu vaduvele (4:17 ore).

Locuitorii de la sate petrec zilnic cu 40 de minute mai mult in activitatile casnice decat cei de la oras.

Timpul alocat activitatilor casnice reprezinta mai mult de jumatate din timpul dedicat muncii, educarii, ingrijirii gospodariei si familiei, si calatoriilor (de 3:17 ore fata de totalul de 6:43 ore).

Din totalul de 3:17 ore pentru treburi casnice, cel mai mult timp (1:13 ore) consuma gestionare alimentelor, care include toate activitatile legate de pregatirea hranei, inclusiv asezarea mesei, spalatul vaselor, precum si pregatirea alimentelor pentru un consum ulterior (prin conservare, congelare etc.).

In acest caz exista diferente mari intre sexe, femeile alocand in medie 2:01 ore zilnic, fata de barbati, care se implica doar 21 de minute. Femeile de 45-64 ani petrec cel mai mult timp cu aceste activitati, de 2:33 ore.

Romanii beneficiaza intr-o zi de peste 5:06 ore pentru timpul liber propriu-zis. Barbatii sunt avantajati, ei avand mai mult timp liber decat femeile: 5:35 ore, fata de 4:40 ore.

0
January 27th, 2015

In ultimii ani, marimea medie a sanilor a crescut, datorita implanturilor tot mai frecvente si a obezitatii. Sanii mari pot fi pentru unele femei un lucru cu care se mandresc, sau dimpotriva. Studiile au aratat ca sanii generosi inseamna si avantaje, dar si probleme.

1. Un studiu recent, comandat de compania de comerti online Alibaba, a aratat ca femeile care au sani mai mari tind sa cheltuiasca mai multi bani pe haine si lenjerie intima.

Astfel, doar 7% dintre femeile care purtau cupa B la sutien au fost considerate mari cheltuitoare, in timp ce in cazul celor care purtau cupa D procentul era de 24%. O explicatie ar fi ca multe femei cu sani mari au de fapt implant, prin urmare sunt mai bogate si de aceea isi permit si mai multe cheltuieli.

2. Tot la capitolul dezavantaje, femeie cu sani generosi risca mai mult sa sufere de tulburari de alimentatie si sa aiba mai putin respect de sine. Un studiu publicat in revista Plastic and Reconstructive Surgery arata ca aceste probleme apar mai ales la femeile cu sani asimetrici sau extrem de mari. Deseori, ele se considera anormale din cauza acestor probleme si ajung sa sufere de tulburari psihice.

3. Deseori, femeile dotate sunt considerate mai putin inteligente si usuratice. Studiile demonstreaza insa contrariul: aceste femei au un IQ chiar mai mare comparativ cu femeile care au sani mai mici. Diferenta este chiar de 10 pucte, arata un studiu realizat in anul 2011 de cercetatorii de la Universitatea din Chicago.

Rezultate mai bune au avut si femeile cu sani de marime medie, fata de cele cu sani mici. Aceasta legatura ar putea fi explicata prin nivelul diferit de hormoni, care determina marimea sanilor.

4. Un studiu realizat in anul 2012 si publicat in Archives of Sexual Behavior a aratat ca barbatii care isi doresc copii aleg de obicei femei cu sani mai mari, iar cei care nu vor copii le prefera pe cele cu sani mici.

Astfel, sanii generosi sunt un semn ca femeia respectiva poate avea copii. Un hormon esential pentru fertilitate este de asemenea asociat cu o marime mai mare a sanilor.

5. Femeile care beau multa cafea (3 cesti pe zi) vor avea sani mai mici. Helena Jernstroem, oncolog la Universitatea Lund, spune ca jumatate dintre femei au o gena care leaga consumul de cafea de marimea sanilor. Astfel, aceste femei isi vor reduce dimensiunea sanilor daca vor consuma multa cafea, fiecare ceasca in plus avand un efect evident, spune ea.

6. Un studiu din anul 2007, publicat in Annals of Plastic Surgery, arata o legatura intre implanturile mamare si riscul de sinucidere.

Astfel, femeile care apeleaza la aceasta procedura medicala sunt de 3 ori mai predispuse la sinucidere, iar riscul creste in timp. Este posibil ca aceste femei sa fi avut dinainte anumite tulburari psihice care sa le predispuna la sinucidere.

Sursa: Medical Daily

0
January 19th, 2015

Exista alimente care sunt mai greu de digerat de organism. Cand procesul de digestie duce la arderea mai multor calorii decat are produsul in sine se creeaza efectul de “calorie negativa”, care permite scaderea in greutate. Iata cateva exemple de astfel de alimente care favorizeaza arderea naturala a grasimilor.

Telina

Contine 75% apa si 25% fibre. Cu doar 16 kcal/100g telina este un excelent antioxidant si o leguma bogata in vitamina C, vitamina K si vitamina A.

Rosiile

Cui nu-i plac rosiile? Cu 18 kcal/100g sunt bogate in calciu, fier, magneziu, vitamina A, vitamina C si vitamina D.

Grapefruit

Acest fruct contine enzime care contribuie la arderea grasimilor. Are 42 kcal/100g si este o sursa excelenata de vitamina C, fier, mgneziu, vitamina A si calciu.

Castravetii

Ca si telina numarul de calorii continut de castraveti este foarte scazut: 16 kcal/100g. Contribuie la hidratarea organismului si sunt bogati in vitamina C.

Ciupercile

Sunt extrem de satioase datorita continutului mare de fibre pe care il au. Preparate intr-un mod dietetic – la aburi, la cuptor sau pe gratar – cu doar 38 kcal/100g acestea devin o gustare excelenta pentru cei care tin la silueta lor.

Ardeii iuti

Contin 40 kcal/100g si au proprietatea de accelerare a metabolismului. Sunt o excelenta sursa de vitamina C.

Merele

Merele satisfac pofta de dulce si aduc un aport de nutrienti important organismului. Cu 52 kcal/100g sunt printre cele mai recomandate fructe in curele de slabire.

Broccoli

Este bogat in antioxidanti, vitamine si minerale si contine doar 34 kcal/100g.

Carnea slaba

Este mai bogata caloric insa consumul carnii slabe cum este cea de curcan sau de pui obliga organismul sa arda multe calorii in procesul de digestie. 100 de garme de piept de pui la gratar are in jur de 160 de calorii iar aceasi cantitate de piept de curcan preparat la gratar contine in jur de 145 de calorii.

Cafeaua neagra simpla

Cafeaua in sine, daca este bauta fara zahar si lapte, nu are calorii. Cafeina pe care o contine contribuie la accelearea metabolismului. Cafeaua contine compusi care stimuleaza productia de cortizon si adrenalina si are capacitatea de a declansa anumite modificari la nivel digestiv benefice pentru controlul apetitului.

0